Instagram pojašnjava da njegovi podlicencirani termini ne pokrivaju ugrađene slike: Digital Photography Review

Instagram je objavio iznenađujuću objavu koja će imati velike posljedice za fotografe i sve one koji koriste ugrađenu funkciju ‘share’: ne daje podlicencije korisnicima za ugrađene slike. Otkriće dolazi usred tužbi zbog ugrađenih postova na Instagramu i navoda da ugrađivanje bez dozvole ili licence predstavlja kršenje autorskih prava.

Instagram ima gumb za dijeljenje koji, između ostalog, omogućava korisnicima da ugrađuju javne postove na drugim web mjestima. Ovo je uobičajen način za uključivanje sadržaja društvenih medija u članak ili blog, ali to se može promijeniti objavom bombe s Instagrama. In izjava do Ars Technica, Instagram-ova matična kompanija Facebook saopćila je da uprkos činjenici da „iako nam uvjeti dozvoljavaju davanje podlicencije, ne dajemo je za naš ugrađeni API“.

Tvrtka je nastavila izjaviti da korisnici moraju dobiti dozvolu za umetanje slike od vlasnika autorskih prava, i to unatoč činjenici da Instagram nudi funkciju ugrađivanja na sve javne slike i ne dozvoljava pojedinim korisnicima da onemoguće opciju dijeljenja.

U svjetlu toga, korisnici koji ugrađuju Instagram objave bez da su prethodno dobili odobrenje ili dozvolu fotografa mogu se suočiti sa tužbom zbog kršenja autorskih prava. Posljednjih mjeseci vidjeli smo da se dva slučaja ovog broja pojavljuju na sudu, a jedan uključuje web stranicu digitalnih medija Mashable i u novije vrijeme još jedan koji uključuju Newsweek.

U prvom slučaju fotografkinja Stephanie Sinclair podnijela je tužbu protiv autorskih prava protiv Mashable nakon što je ugradio jedan od njenih postova na Instagramu bez dozvole. Sud je na kraju zabranio Mashable i presudio tome Instagram uslovi omogućili su mu da dodjeljuje podlicenciju za slike. U Newsweek slučaj je, međutim, sudio s fotografom Elliotom McGuckenom i ustanovio da je potrebno više detalja kako bi se utvrdilo pokrivaju li Instagram termini podlicencije za ugrađene slike.

U Newsweek slučaja, sudija Katherine Failla poziva se na to Mashable presuda, navodeći:

‘Sud nalazi odluku sudije Wooda dobro obrazloženom i vidi malo razloga za neslaganje s onim što je taj sud pročitao Uvjete korištenja i druge politike Instagrama … Uvjeti korištenja nedvosmisleno daju Instagramu licencu za sublimiranje javno objavljenog sadržaja tužitelja .. Ipak, Sud ne može odbaciti tužbene tužitelje zasnovane na ovoj teoriji licenciranja u ovoj fazi parničnog postupka … pred Sudom nema dokaza o podlicenciji između Instagrama i tuženog … Iako različiti uvjeti i pravila Instagrama jasno predviđaju mogućnost entiteta poput tuženika koji koristi web ugrade da bi dijelio sadržaj drugih korisnika … nijedan izričito ne daje podlicenciju onima koji ugrađuju javno objavljeni sadržaj. “

Ars Technica kontaktirao je Facebook kako bi otkrio da li njegovi podlicencirani termini pokrivaju ugrađene slike – i kompanija to kaže nije. Otkriće je bilo vrlo iznenađujuće i u osnovi će promijeniti način na koji korisnici dijele postove na Instagramu, mada je to dobitak za profesionalne fotografe koji su frustrirani zbog toga kako platforma trenutno djeluje.

Kao što je Sinclair istaknuo u Mashable tužba, Instagram je jedno od najpopularnijih web mjesta za dijeljenje slika, ali fotografima daje malu kontrolu nad načinom na koji se njihove slike koriste: slike mogu učiniti javnim i stoga ih otvoriti za ugradnju ili učiniti privatnim da ograniče ugradnju, ograničavajući platforme korisnost za fotografe koji traže publiku.

Javnom izjavom Facebooka o nedostatku podlicenciranja za ugrađene slike na Facebooku budući slučajevi autorskih prava neće biti u mogućnosti slijediti Mashable. Na Instagramu su kritizirani zbog neuspjeha da fotografima daju veću kontrolu nad dijeljenjem njihovih slika, a ova nova objava vjerovatno će dodati gorivo za ovu vatru.

Iako su korisnici upozoreni kada ugrade sliku da moraju slijediti Instagram uvjete, većina njih vjerojatno neće pročitati te uvjete i možda neće razumjeti sitnice sublicenciranja i kako se odnosi na ugrađeni sadržaj. Zbog toga bi nesvjesni korisnici bili izloženi riziku za pokretanje tužbe zbog kršenja autorskih prava zbog korištenja funkcije koju Instagram čini lako dostupnom.

U izjavi za Ars Technica, Instagram je rekao da “istražuje mogućnost” kako bi se omogućilo fotografima da kontroliraju mogu li se njihove slike ugrađivati ​​… vjerojatno bez njihovog privatnog računa. Daleko je izvjesno hoće li se ova značajka zaista primijeniti i koliko dugo će trebati uvođenje ove dodatne kontrole.

Hoće li izjava Instagrama imati dalekosežan utjecaj na parnice zbog kršenja autorskih prava i načina na koji se sadržaj dijeli na Internetu, tek treba vidjeti. Pitanja ostaju iznad „test servera‘i da li je Instagram, a ne njegovi korisnici, odgovoran za kršenje korištenja funkcije ugrađivanja. Čini se vjerovatno da bi Newsweek uložit će žalbu na odluku suca s testom odbrane servera, ali samo će budućnost pokazati kako se to odigrava.