Slučaj autorskih prava s umetnutim slikama oživio je iznenađujuću Facebook izjavu: Digital Photography Review

Slučaj kršenja autorskih prava za 2016. godinu protiv medijske web stranice Mashable o kojem smo posljednji put čuli u aprilu ponovno se vraća. Nakon sličnog slučaja sa suprotnom presudom u vezi s tim kako kršenje autorskih prava može imati ugrađene Instagram objave, Okružni sud SAD-a za južni okrug New Yorka ponovo je pokrenuo tužbu zbog kršenja autorskih prava koju je fotografka Stephanie Sinclair podnijela protiv Mashablea.

Tužba Sinclaira dio je pljuvanja zbog kršenja autorskih prava između fotografa i Mashablea nakon što je web stranica ugradila jedan od njenih postova na Instagramu u članku iz 2016. pod nazivom ’10 ženskih fotoreportera sa svojim sočivima o socijalnoj pravdi ‘. Mashable je prvo posegnula za Sinclairom i ponudila mu 50 dolara za licenciranje slike, ponudu koju je ona odbila. Kao prividna rupa u tom pitanju, Mashable je tada jednostavno ugradio Sinclairov javni Instagram post sa istom slikom.

Snimka zaslona dotičnog članka. Instagram fotografija Sinclaira tada je uklonjena.

Sinclair je u svojoj tužbi tvrdila da Mashable nema ni odobrenje ni dozvolu za upotrebu slike, dok je Mashable tvrdio da mu nije potrebno odobrenje fotografa jer su Instagram uvjeti pokrivali sublicenciranje. Instagram-ovi uslovi usluge tada su izjavili da su korisnici:

… ovim odobrenjem za [Instagram] neekskluzivna, besplatna, prenosiva, pod-licencirana, svjetska licenca za hostovanje, upotrebu, distribuciju, izmjenu, pokretanje, kopiranje, javno izvođenje ili prikazivanje, prevođenje i stvaranje izvedenih djela vašeg sadržaja (u skladu s vašom privatnošću i postavke aplikacije). Ovu licencu možete završiti bilo kada brisanjem svog sadržaja ili računa. ‘

Na temelju razumijevanja tih uvjeta, sud je presudio protiv Sinclaira, navodeći u aprilu da je “Mashable u okviru svojih prava tražio podlicenciju od Instagrama kada Mashable nije uspio dobiti licencu direktno od tužitelja …”

Međutim, Instagram-ova matična kompanija Facebook uvela je zaplet zavjeta ranije ovog mjeseca kada je pojasnila u vezi s drugačijim, ali sličnim slučajem protiv Newsweeka kojeg njegovi uvjeti čine ne pokriti podlicenciranje za ugrađene slike. Prema podacima iz Facebooka, i uprkos činjenici da Instagram nudi “dijeljenje” funkcije na javnim slikama prema zadanim postavkama, korisnici moraju prije dobivanja dozvole od fotografa dobiti dozvolu od fotografa.

Ovaj neočekivani preokret događaja bio je pomalo slatki trenutak, nudeći uvjeravanje da korisnici Instagrama imaju veću kontrolu nad svojim slikama nego što se prije mislilo, ali s velikim implikacijama na način na koji se rješavaju budući slučajevi digitalnih autorskih prava. Korisnici koji nisu svjesni slojevitosti Instagramovih uvjeta, na primjer, mogu odgovarati za kršenje autorskih prava jednostavnim korištenjem funkcije koja im je postala dostupna na platformi.

Izjava Facebooka potaknula je ponovno otvaranje slučaja za zaštitu autorskih prava Sinclaira, budući da je presuda u korist Mashablea donesena uz razumijevanje da Instagram uvjeti obuhvataju podlicenciranje za ugrađene slike. Sinclair je podnio prijedlog za ponovno razmatranje sudu u svjetlu novih informacija, zahtjev koji je od tada odobren.

Slučaj je ponovo otvoren jer, prema riječima predsjedavajućeg suca Kimba Wood-a, Mashable nije od Instagrama dobio izričitu suglasnost za ugradnju fotografije pod uvjetima podlicenciranja. Tužba protiv Mashablea može se nastaviti s tim da sudija Wood u mišljenju i naredbi suda najavi da:

Revidirajući prethodno stajalište, Sud smatra da podnesci sadrže nedovoljno dokaza da bi utvrdio da je Instagram odobrio Mashableu podlicencu za umetanje tužiteljeve fotografije na svoju web stranicu … Sud nije dao punu snagu zahtjevu da licenca mora prenijeti davaoca davaoca licence ” izričiti pristanak “za upotrebu djela zaštićenog autorskim pravima.

Dva nova slučaja ugradnje na Instagramu i kako se to odnosi na autorska prava obnovili su kritiku platforme zbog toga što korisnicima nisu dali veću kontrolu nad njihovim sadržajem. Instagram automatski predstavlja funkciju dijeljenja na svim javnim postovima na Instagramu, ali je jasno dao do znanja da ne podlicencira sadržaj dijeljen s ovom značajkom, čime korisnike ugrožava.

Fotografima se daje mogućnost da njihove slike učine privatnim, čime uklanjaju funkciju ugradnje, ali s posljedicom smanjene izloženosti potencijalnim klijentima i kupcima. Omogućivanje fotografima da ručno biraju da li je funkcija dijeljenja omogućena na njihovim javnim postovima uklonilo bi ovo pitanje, ali to Instagram trenutno nije nešto što nudi.

In izjava do Ars Technica, Instagram se pozabavio ovom temom rekavši da ‘razmatra mogućnost’ dodavanja nove funkcije koja će korisnicima omogućiti da odluče mogu li drugi ugraditi njihove javne slike. Izjava o neljubaznosti, međutim, ukazuje da Instagram možda nikada neće nastaviti s uvođenjem takvih izmjena u ovu značajku, što stavlja teret na fotografe i korisnike da razriješe implikacije autorskih prava na njihovo korištenje.